Läste just ett intressant inlägg hos IT-mamman. Hon berättar att den mörka blid som vår skolminsister Jan Björklund målar upp inte stämmer enligt Sveriges Radio. I vissa bitar är vi istället bäst. Läs mer själv här.
Varför svartmåla skolan? Jag har inte heller hört något om detta på TV eller sett det på löpsedlarna. Det kan man också fråga sig varför. Vill media delta i denna svartmålning som Bjärklund gör, och i så fall varför?