onsdag 1 september 2010

Uppsatsstart

Jo, jag vet att jag skrivit två uppsatser förut, men...
Denna nya är i pedagogik och på 30 hp. Och jag skriver självklart vidare inom IT-pedagogik. Det ska bli spännande! Vi var 6 st på uppropet, med vitt skilda ämnen. Tänk så brett spektrat pedagogik kan vara. Hur bemöts barn när föräldrarna blir sjuka? Hur kan bedömning fungera på en folkhögskola? Och tillför eg. SmartBorad något i undervisningen? Förändrar dem samspelet mellan lärare och elev? Hur? Ja, det sista handlar så klart om min egen uppsats...

Nu ska jag alltså börja söka relevanta avhandlingar, samt hitta några skolor att besöka för observation och intervju. Alla tips emottages tacksamt! ;-)

-Ha en härlig IT-pedagogisk vardag!

1 kommentar:

Anna sa...

Hej Lotta!! läste att du skulle skriva om smart-board.. Min gamla praktikplats använde smart-board tavlor i undervisningen!! Tyvärr var det flera av lärarna som inte hade tillräckligt med kunskap om dem, för det finns massor man kan göra.. Jag testade en del när jag hade mina lektioner! Mycket spännande och kul!! Lycka till med uppsatsen. Du har i alla fall valt ett spännande ämne !! Kramar Anna Abrahamsson (vi läste en del kurser ihop)